Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwaną ostateczną wersję dokumentu „TPR Informacja o cenach transferowych – pytania i odpowiedzi, wrzesień 2020, MF”. Publikacja stanowi zestawienie odpowiedzi na pytania podatników w zakresie nowych obowiązków dotyczących raportowania cen transferowych.

Przypominamy, że termin na złożenie informacji TPR w związku z pandemią COVID-19 został przedłużony do 31 grudnia 2020 r.

Ministerstwo Finansów odpowiedziało na pytania m.in. w zakresie sposobu:

  • prezentacji rzeczywistej ceny transferowej w przypadku, gdy na moment sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz Informacji TPR nie jest ona znana,
  • wypełnienia Informacji TPR w przypadku połączenia spółek dokonanego w trakcie roku,
  • wypełnienia Informacji TPR w przypadku metody podziału zysku w wariancie analizy rezydualnej,
  • interpretacji pola „Wartość transakcji” w przypadku transakcji finansowych,
  • ujęcia w Informacji TPR refaktur.

Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów uwzględniają część uwag zgłoszonych przez WTS&SAJA w trakcie konsultacji podatkowych m.in. do projektu niniejszego dokumentu.

Pełną listę pytań i odpowiedzi znajdą Państwo pod poniższym linkiem:
https://www.podatki.gov.pl/ceny-transferowe/wyjasnienia/tpr-najczesciej-zadawane-pytania/

Jeżeli powyższe zagadnienie dotyczy Państwa działalności i są Państwo zainteresowani naszą pomocą w przedmiotowym zakresie, uprzejmie prosimy o kontakt z Państwa opiekunem.

Powyższy post na blogu stanowi informację o charakterze ogólnym, jego celem jest dostarczenie Państwu na bieżąco informacji o zmianach w prawie podatkowym, interpretacjach organów podatkowych, rozwoju linii orzeczniczej oraz ciekawych komentarzach.
Doradztwo Podatkowe WTS&SAJA nie ponosi prawnej odpowiedzialności za żadne działania lub zaniechania podjęte w wyniku powyższych informacji.